Poštový ombudsman

Slovenská pošta, a. s., (SP)  sa transformuje na výrazne proklientsky orientovanú spoločnosť. SP neustále rozširuje portfólio ponúkaných služieb a zároveň sa snaží  významne skvalitniť aj procesy vybavovania sťažností a reklamácií. 
S cieľom zvýšiť spokojnosť svojich zákazníkov  SP 1. októbra 2015 zriadila inštitút poštového ombudsmana, ktorý predstavuje ďalší nástroj zameraný na kvalitu produktov a služieb.

1.    Komu je určený poštový ombudsman?

Poštový ombudsman je určený zákazníkom SP, ktorí nie sú spokojní s vybavením reklamácií, sťažností, prípadne podnetov na kvalitu služieb alebo majú pochybnosti o ich vybavení v rámci nastaveného systému reklamácií, sťažností a podnetov v podmienkach SP. Poštový ombudsman takéto podania preverí a súčasne zistí, či nedošlo v procese vybavovania reklamácií, sťažností, prípadne podnetov k pochybeniu alebo k nesprávnemu postupu zo strany organizačných útvarov, ktoré má SP na tento účel zriadené a tiež či je na tieto účely správne nastavená vnútropodniková legislatíva. 
To znamená, že poštový ombudsman nie je prvým kontaktom pre nespokojných zákazníkov, ale jeho úlohou je vyriešiť k maximálnej spokojnosti klientov také prípady, kedy títo nie sú spokojní s tým ako bolo rozhodnuté o ich sťažnosti či reklamácii v štandardnom procese.

2.    Ako poštový ombudsman postupuje ďalej?

Poštový ombudsman, ak zistí pochybenie v prešetrovaní  podaní zákazníkov na kvalitu poskytovaných služieb SP, predloží predstavenstvu návrhy na nápravu najmä formou zmeny rozhodnutia o náhrade škody, alebo o spôsobe mimosúdneho urovnania sporu. Predstavenstvu predkladá tiež návrhy zmien  v systéme vybavovania reklamácií a sťažností zákazníkov vrátane zmien reklamačného poriadku, zmien poštových podmienok a ostatných obchodných podmienok, poštovej licencie, interných dokumentov vzťahujúcich sa na produkty a služby poskytované SP.

3.    Pred tým, ako sa obrátite na poštového ombudsmana

V prípade, ak nie ste spokojný s poskytnutím služieb SP, môžete podať reklamáciu prostredníctvom štandardizovaného reklamačného listu, ktorý je k dispozícii na ktorejkoľvek pošte, prípadne na webstránke http://www.posta.sk/potrebujem/podat-reklamaciu, alebo oň môžete požiadať elektronicky/faxom na bezplatnej infolinke Zákazníckeho servisu SP 0800 122 413, prípadne na mailovej adrese zakaznickyservis@slposta.sk.

4.    Kontakt na poštového ombudsmana

Ak nie ste spokojný s výsledkom reklamačného konania, s riešením Vašej sťažnosti či dopytu, kontaktujte poštového ombudsmana, s uvedením predchádzajúcich čísiel reklamačného konania, resp. sťažnosti a to poštou na adrese:
 

Poštový ombudsman
Dr.h.c. doc. Ing. Ján Jasovský, PhD.  
Slovenská pošta
Partizánska cesta 9
975 99 Banská Bystrica 1 
alebo e-mailom: ombudsman@slposta.sk (maximálna veľkosť správy vrátane príloh 15MB)
Tel.: 048/ 433 92 04

Mobilná verzia