Naším cieľom je skorá úprava základnej mzdy

V septembri minulého roka som spolu s vedením spoločnosti prijal sériu opatrení v rámci stratégie „Pošta 2020“. Vďaka týmto opatreniam sa nám poštu darí modernizovať, zaviedli sme nové služby pre zákazníkov, získali sme nových dlhodobých klientov, zefektívňujeme procesy v pobočkovej sieti a v logistike, zoštíhlili sme manažment a administratívne pracovné pozície, prehodnotili sme zmluvy s partnermi, či zreálnili ceny vybraných služieb, napríklad SIPO, či dobierku.
Náš ambiciózny plán nastavený koncom minulého roka, už v tejto chvíli prináša pozitívne výsledky. Nie však tak výkonné, aby sme pristúpili aj ku úprave miezd k 1. júlu 2019, ktorú sme s prihliadnutím na ekonomickú situáciu spoločnosti začiatkom roka zvažovali. Sami cítite, že výdavky súvisiace predovšetkým s rastom personálnych a prepravných nákladov stále rastú. Taktiež niektoré opatrenia vzhľadom na zložitý schvaľovací proces môžeme zaviesť oveľa neskôr ako sme dúfali. Ide najmä o zmenu tarify univerzálnej služby a poštového platobného styku, s ktorou sme v podnikateľskom pláne počítali už od apríla tohto roka. Našu snahu v tomto smere podporovali aj odborové zväzy, žiaľ zmena cien vchádza do platnosti až od 1. júla 2019, a s niektorými cenovými úrovňami nižšími, ako sme navrhovali.
Našim záujmom je zlepšovanie aj Vašej ekonomickej situácie, a to najmä možnosti, ako opäť zvýšiť Vašu základnú mzdu. Tým, že sa sústredíme na celkovú ekonomickú stránku spoločnosti môžeme tento zámer spoločne dosiahnuť. Ako som spomínal nastavené opatrenia prinášajú pozitívne výsledky, a my veríme, že sa nám podarí úpravu základnej mzdy realizovať ešte v tomto roku. S týmto cieľom sme sa už stretli s odborovými partnermi, aby sme rokovali o reálnych možnostiach. Po vyhodnotení I. polroka 2019 a spracovaní očakávaného hospodárenia za celý rok predstavíme a prerokujeme s odborovými partnermi konkrétny návrh zvyšovania základných miezd. Najbližšie ďalšie rokovanie s odborovými partnermi je naplánované na začiatok júla.
Naďalej pokračujeme v internom projekte zlepšovania spokojnosti zamestnancov. Monitorujeme a zlepšujeme Vaše pracovné prostredie. Pracujeme na zefektívnení internej komunikácie. Vaša aktívna účasť vďaka zapojeniu sa do projektu „Nápady za odmenu“ zlepšuje procesy a Vašu konkrétnu dennodennú prácu. V lete spustíme ďalší projekt internej komunikácie: Deň „otvorených dverí“ s generálnym riaditeľom. Mám ambíciu osobne navštíviť všetky pošty, ktoré o stretnutie prejavia záujem. Som pripravený s Vami otvorene diskutovať o Vašej práci, pracovných podmienkach, mzdách, internej komunikácii, nových službách a produktoch, ale aj celkovom hospodárení spoločnosti.
Peter Helexa
generálny riaditeľ Slovenskej pošty, a.s.