Preventívne ochranné opatrenia Slovenskej pošty

Chránime seba, ochránime svojich blízkych

Vážení zákazníci,

aby sme v tomto citlivom období ochránili zdravie Vás aj našich zamestnancov, ktorí sú tu pre Vás, prosíme o trpezlivé a dôsledné dodržiavanie zavedených preventívnych ochranných opatrení.

Od utorka 24. marca 2020 do 5. apríla 2020 upravíme otváracie hodiny pobočiek na celom území Slovenska. Počas pracovných dní budú mať pobočky Slovenskej pošty stanovené otváracie hodiny individuálne, aj s ohľadom na momentálny stav zamestnancov ovplyvnený všeobecnou situáciou.

Zmena doručovania vybraných zásielok

Štandardné doporučené zásielky Slovenská pošta doručuje vhadzovaním do domovej listovej schránky, bez osobného kontaktu so zákazníkom. Za deň doručenia sa považuje deň vhodenia takejto zásielky do schránky alebo uloženia zásielky v poštovom priečinku. V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do poštovej schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky na pošte.

Doručovanie obyčajných listových zásielok pokračuje ako doposiaľ. Zásielku doručovateľ vhodí do poštovej schránky. V prípade, že sa zásielka nedá kvôli veľkosti vhodiť do schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky zákazníkovi v schránke.

Výnimku má doručovanie úradných zásielok, poistených listov, doporučených listov „Do vlastných rúk“, „Doručenkou/eDoručenkou“, „Dobierkou“, ale aj zásielok zaťažených inými poplatkami (napr. zásielky colného konania). Tieto zásielky sú uložené na pobočkách pôšt a zákazník dostane do schránky oznámenie o uložení zásielky (tzv. žltý lístok). Pri službe elektronické oznamovanie zásielok zas elektronickú notifikáciu zaslanú na e-mail alebo SMS. 

Vydávanie vyššie uvedených druhov zásielok je zabezpečené pri priehradke na poštách, pričom úložná lehota týmto takzvaným oznámeným zásielkam je automaticky predĺžená o ďalších 14 kalendárnych dní, bez vyberania poplatku za službu. Predĺženie odbernej lehoty o ďalších 14 kalendárnych dní sa týka aj zásielok, ktoré boli ku dňu rozhodnutia o predlžovaní odbernej lehoty (17.3.2020) uložené na pošte a ešte nemali uplynutú odbernú lehotu, aj keď táto začala plynúť pred rozhodnutím o predlžovaní odbernej lehoty.  

V súlade s usmernením regulačného úradu Odberná lehota ostáva nezmenná, teda sa nepredlžuje, pre zásielky so skrátenou odbernou lehotou (s označením „Uložiť....dní) a zásielky so službou „Neukladať“.  

Zastavený predaj produktov:

  • Poštovej banky a Poštovej poisťovne (s výnimkou poskytovania hotovostných a bezhotovostných operácií),
  • Tiposu (s výnimkou výplaty výhier zo žrebov a číselných lotérií, dobíjania kreditov mobilných operátorov na vyžiadanie zákazníka),
  • telekomunikačného operátora 4ka (s výnimkou dobíjania kreditov, predaja dobíjacích kupónov, výmeny SIM kariet a prijímania reklamácií zákazníkov),
  • Ticketportálu,
  • PostShopu.

 

Odporúčania a usmernenia pred a pri návšteve našich pobočiek:

  • zvážte návštevu pobočky a ak je to možné, vybavte potrebné záležitosti online, cez mobilnú aplikáciu, použite BalíkoBOX alebo počkajte na upokojenie situácie
  • do pobočky vstupujte jednotlivo, postupne LEN s použitím rúška, šálu, šatky, prípadne inej vhodnej alternatívy;​ poradový lístok si môžete stiahnuť aj v Mobilnej aplikácii Slovenskej pošty
  • v prípade, že zásielku nepotrebujete prevziať, veľmi radi Vám ju uložíme na pobočke počas celej úložnej doby
  • pre čakanie na služby, prosíme, využite priestor pred budovou pošty
  • udržiavajte si odstup voči ostatným zákazníkom a zamestnancom
  • do pobočky vstupujte s rúškom alebo si zakrývajte tvár pri kašľaní a kýchaní jednorazovou papierovou vreckovkou a následne ju zahoďte do koša
  • v prípade, že máte k dispozícii rukavice, použite ich pri návšteve pobočky
  • pred a po návšteve pobočky si vydezinfikujte ruky dezinfekčným prostriedkom na ruky
  • na vybavenie záležitostí na pobočke si môžete priniesť a použiť vlastné pero na písanie
  • v priestoroch pobočky sa nezdržujte dlhšie, ako je to potrebné
  • zaplaťte na pobočke platobnou kartou, aby ste neprichádzali do kontaktu s hotovosťou
  • pristupujte prioritne k priehradkám, ktoré majú predelený priestor medzi zákazníkom a pracovníčkou pri priehradke
  • rešpektujte ostatné pokyny zamestnancov, ktorým ide o Vaše zdravie

Odporúčania a usmernenia pri preberaní zásielok od našich doručovateľov alebo kuriérov:

  • ak ste v karanténe nepreberajte zásielky, potenciálne môžete šíriť vírus na našich zamestnancom
  • ak je to možné označte si byt, napríklad nalepte na dvere, vchod, bránu lístok KARANTÉNA
  • ak vás kontaktuje kuriér oznámte mu, že ste v karanténe – zásielku nepreberajte
  • zásielka vás počká na pošte, predlžujeme odberné lehoty k 18 dňom pribudne ďalších 14 dní
  • zvážte prebratie zásielky, presmerujte si zásielku na poštu, alebo do BalíkoBOXu; prípadne komunikujte s doručovateľom alebo kuriérom o spôsobe jej prevzatia
  • ak je to možné preberte zásielku mimo vášho bytu alebo domu v čo najotvorenejšom priestore
  • doručovateľ alebo kuriér môže položiť zásielku s dokumentami pred vaše dvere a odstúpiť do ochrannej vzdialenosti, na podpis dokumentu použite svoje pero, použite VŽDY rúško a rukavice
  • v komunikácii s doručovateľom alebo s kuriérom sa nezdržujte dlhšie, ako je to potrebné
  • pred a po návšteve doručovateľa alebo kuriéra si vydezinfikujte ruky dezinfekčným prostriedkom na ruky, alebo si ich poriadne umyte
  • naši zamestnanci sú informovaní a majú kontakty na regionálne úrady verejného zdravotníctva ak niekto poruší povinnú domáci izoláciu / karanténu s prihliadnutím na ochranu nás všetkých osobu na úrad nahlásia; za porušenie karantény hrozí pokuta až vo výške 1659€

O prípadných zmenách v prevádzke a doručovaní Vás budeme včas informovať.

Aktuálne informácie získate na:

 

Mobilná verzia