Prejsť na obsah
Aktuality

Slovenská pošta modernizuje doručovanie: multifunkčné zariadenia zvyšujú dostupnosť služieb a uľahčujú komunikáciu medzi zákazníkom a doručovateľom

Tlačová správa
18. novembra 2025

V rámci modernizácie služieb, zvyšovania ich dostupnosti a digitalizácie procesov zaviedla Slovenská pošta do prevádzky mobilné zariadenia, ktoré integrujú funkciu mobilného telefónu, skenera a platobného terminálu. Disponujú nimi všetci doručovatelia, čím prispievajú k efektívnejšiemu doručovaniu a komfortnejšiemu vybavovaniu požiadaviek zákazníkov priamo v teréne.

Dostupnosť poštových služieb na celom Slovensku zabezpečujú predovšetkým doručovatelia, ktorí prichádzajú každý deň k zákazníkovi priamo domov. Doručenie dôchodku, listov, doporučenej pošty, tlače, úhrada šekov, vyplatenie platobného poukazu, ale aj podaj zásielok im zabezpečujú bez nutnosti navštíviť kamennú pobočku. Slovenská pošta ich v záujme zjednodušenia práce vybavila mobilnými multifunkčnými zariadeniami – telefónmi, ktoré plnia hneď niekoľko funkcií.

„Zavedením multifunkčných zariadení reagujeme na potrebu efektívnejšieho doručovania a rýchlejšej komunikácie so zákazníkmi. Doručovatelia majú v jednom zariadení všetky potrebné nástroje – čítačku QR kódov pre rýchlejšiu evidenciu zásielok, platobný terminál, ktorý zákazníkom umožňuje platiť za dobierku aj platobnou kartou a mobilný telefón. Štandardne sa tak zákazníci môžu spojiť so svojim poštárom, ak sa s ním chcú dohodnúť napríklad na zmene termínu doručenia dôchodku, alebo si cez neho chcú dať vyplatiť poštový poukaz, keď im zdravotné dôvody nedovoľujú ísť na poštu. Od začiatku júla do súčasnosti sme distribuovali 4 351 multifunkčných zariadení po celom Slovensku,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová.

Multifunkčné zariadenie v sebe spája viacero doteraz samostatných technológií:

  • skener QR a čiarových kódov – umožňuje evidenciu zásielok, doručovanie, podaj vybraných zásielok,
  • platobný terminál – zákazníci môžu zaplatiť za dobierku alebo podaj zásielky nielen v hotovosti, ale aj platobnou kartou priamo u doručovateľa,
  • mobilný telefón – doručovateľ môže v prípade potreby priamo kontaktovať adresáta zásielky, ak je uvedené jeho telefónne číslo. Zákazníci zároveň dostávajú avízo o doručovaní, ktoré obsahuje aj kontakt na doručovateľa. Vďaka zariadeniu je možné kontaktovať doručovateľa a dohodnúť sa na konkrétnej službe. 

Digitalizácia doručovateľských procesov prispieva k vyššej efektivite a spokojnosti zákazníkov. Na  základe požiadaviek trhu aj zákazníkov môžu byť do zariadení implementované ďalšie funkcionality na ďalšie skvalitnenie doručovania i zákazníckeho zážitku.