Pre médiá
Oficiálne informácie, vyhlásenia a materiály pre médiá. Kontakt pre novinárov a zástupcov tlače.
5. novembra 2025
Pošta Martin 5 funguje v nových moderných priestoroch
Slovenská pošta od 1. októbra 2025 poskytuje v martinskej mestskej časti Sever služby verejnosti v nových, moderných a klimatizovaných priestoroch Pošty Martin 5. Pobočka sa presťahovala z pôvodnej adresy Zvolenská 10 do neďalekého polyfunkčného objektu na adrese Zvolenská 10169.
5. novembra 2025
Poštárka mAIka skúšobne pomáha s doručovaním v Bratislave
Slovenská pošta v rámci pilotného projektu testuje doručovanie zásielok pomocou autonómneho vozidla s názvom mAIka. Ide o inovatívny krok v oblasti modernej logistiky, ktorého cieľom je overiť možnosti využitia umelej inteligencie a autonómnych technológií v reálnej poštovej prevádzke.
28. októbra 2025
Lístok na vlak si kúpite aj na pošte. ZSSK a Slovenská pošta rozširujú spoluprácu na celé Slovensko
Od októbra si môžu cestujúci kúpiť lístok na vlak aj na pošte. Slovenská pošta a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) rozširujú úspešný pilotný projekt na všetky pobočky pošty. Nová služba zjednoduší cestovanie najmä ľuďom v menších mestách a obciach, kde chýba železničná pokladnica.
17. októbra 2025
Pohľad do hlbín zeme. VÝSTAVA v Poštovom múzeu
Poštové múzeum sprístupnilo výstavu s názvom „Pohľad do hlbín zeme. Jaskyniarstvo a poštové známky – svedkovia (sk)rytého sveta“, ktorá potrvá do 20. februára 2026. Výstava predstavuje fascinujúci svet jaskýň a podzemných krás a spája poznatky o jaskynných útvaroch a ich dokumentovaní s umeleckou a historickou hodnotou poštových známok.
15. októbra 2025
So splnomocnením máte poštu vždy pod kontrolou, nech ste kdekoľvek
Slovenská pošta má jednoduché riešenie pre zákazníkov, ktorí si nemôžu prebrať zásielky na pošte osobne – či už sú odcestovaní alebo im to neumožňuje zdravotný stav. Prostredníctvom splnomocnenia môžu poveriť inú osobu, aby zásielky prevzala za nich.
9. októbra 2025
BalíkoBOXy pribudli v ďalších lokalitách, ponúkajú balík výhod
O BalíkoBOXy – samoobslužné terminály, ktoré fungujú nepretržite – je čoraz väčší záujem. Potvrdzujú to aj čísla. Medziročný nárast podaja balíkov cez BalíkoBOXy predstavuje približne 150 percent. Spolu s ďalšími výdajnými miestami prinášajú jednoduché a cenovo dostupné riešenie pre posielanie aj prijímanie balíkov, čo šetrí čas aj peniaze. Slovenská pošta je aj vďaka BalíkoBOXom spoločnosťou s najširšou poštovou sieťou a najdostupnejšími službami.
6. októbra 2025
Slovenská pošta spustila bezštítkový podaj – jednoduchšie a rýchlejšie odosielanie aj vrátenie tovaru
Slovenská pošta zavádza novinku, ktorá zákazníkom prináša viac pohodlia, lepší prehľad o svojich zásielkach a väčšiu úsporu času. Nový bezštítkový podaj vybraných druhov zásielok umožňuje odosielať aj vracať balíky bez potreby tlače a lepenia adresného štítku. Stačí uviesť podacie číslo alebo kód zásielky – o všetko ostatné sa postará pošta.
6. októbra 2025
Pri výplate dôchodkov v hotovosti budú penzisti u doručovateľov alebo na pošte od novembra 2025 podpisovať nový doklad – poštový poukaz
Dôchodcovia, ktorým Sociálna poisťovňa dôchodok vypláca v hotovosti prostredníctvom Slovenskej pošty, budú od novembra 2025 pri preberaní dôchodku u doručovateľov alebo priamo na pošte podpisovať nový doklad – poštový poukaz. Pre dôchodcov sa tým nič zásadné nemení, mení sa len doklad, ktorý podpisujú pri preberaní penzie. Doteraz podpisovali tzv. kvitančný list. O tejto zmene bude Slovenská pošta a Sociálna poisťovňa dôchodcov zároveň informovať vopred ešte počas októbra prostredníctvom osobitných letákov, ktoré im doručia ich poštoví doručovatelia alebo budú k dispozícii v pobočkách pošty.
30. septembra 2025
Poštová sieť v okresných mestách prejde optimalizáciou
Slovenská pošta pokračuje v transformácii, ktorej súčasťou je aj optimalizácia hustej pobočkovej siete v okresných mestách. Cieľom je priniesť klientom dostupnejšie služby, vyšší komfort pri ich využívaní a zároveň zabezpečiť dlhodobú udržateľnosť spoločnosti. Zmeny sa dotknú 21 prevádzok s klesajúcou návštevnosťou a využiteľnosťou poštových služieb. Postupne sa však zjednotia otváracie hodiny všetkých zostávajúcich pobočiek a rozšíri sa sieť samoobslužných zariadení v mestách. Doručovanie poštovými doručovateľmi, ktorí dokážu poskytnúť až 90 % služieb zákazníkom priamo doma, zostáva bez zmeny.