Prejsť na obsah

Transformácia Slovenskej pošty

Meníme sa, aby sme boli bližšie k vám – dostupní, digitálni a efektívni. Pracujeme na ozdravení a zmodernizovaní Slovenskej pošty a na posilnení našej finančnej stability. Rovnaké transformačné procesy prebiehajú vo všetkých krajinách.

Vedúca pobočky stojí so zamestnankyňami a diskutujú

Prečo je transformácia nevyhnutná?

Klienti a ich potreby sa menia a my na to chceme reagovať.

refresh

Naša sieť vyžaduje zefektívnenie

Návštevnosť pôšt klesla o 30 %, čo spôsobuje, že až 74% všetkých pôšt je v strate a 62% pôšt má časté obmedzenia otváracích hodín.

package

Dopyt po poštových službách sa výrazne zmenil

S digitalizáciou v oblasti komunikácie klesá záujem o klasické listy. Zároveň počty zasielaných balíkov rastú a my ich chceme spracovávať efektívne.

devices

Ideme s dobou

Dnešní zákazníci požadujú digitálne riešenia, dostupnosť 24/7 a našim cieľom je priniesť moderné poštové riešenia.

Piliere transformácie

Naša transformácia sa opiera o tri kľúčové piliere. Veríme, že kombinácia optimalizácie, zefektívňovania a inovácií otvorí novú éru Slovenskej pošty.

Poštár pri BalíkoBOXe
1

Optimalizácia siete

Služby bližšie k ľuďom a dostupné vtedy, keď ich potrebujú.

Rozšírime sieť samoobslužných boxov s prístupom 24/7, upravíme otváracie hodiny mestských pôšt a posilníme prevádzku v exponovaných časoch. V rokoch 2025 – 2028 postupne ukončíme vybrané pošty v krajských a okresných mestách a služby presunieme na nástupnícke pošty. Vybrané vidiecke pošty pretransformujeme na franšízy Pošta PARTNER.

Muž a žena pozerajú do otvoreného balíka
2

Zjednodušovanie procesov

Rýchlejšie vybavenie klientov.

Zavedieme efektívnejšie procesy a zmodernizujeme infraštruktúru a logistiku. Optimalizácia portfólia zároveň prinesie modernejšie produkty a služby pre každého klienta. 

Žena pracuje s mobilnou aplikáciou a drží balík
3

Investície do technológii a inovácii

Efektívny a pohodlný prístup k službám.

Investujeme do moderných technológií a inovácií a rozvíjame digitálne služby, ako sú mobilné aplikácie a online platformy. Naším cieľom je zlepšiť zákaznícku skúsenosť, zvýšiť efektivitu a uľahčiť prístup k moderným službám vrátane služieb štátu.

Kľúčové míľniky

calendar-check
1. septembra 2025

Ukončenie prevádzky 2. skupiny pobočiek

Ukončenie prevádzok 6 pobočiek a presun služieb na nástupnícke pobočky.

calendar-check
1. augusta 2025

Ukončenie prevádzky 1. skupiny pobočiek

Ukončenie prevádzok 7 pobočiek a presun služieb na nástupnícke pobočky.

calendar-check

júl 2025

Prípravné procesy optimalizácie

Informovanie verejnosti, príprava nástupníckych pôšt, manažment zanikajúcich pobočiek.

calendar-check
27. júna 2025

Zverejnenie plánu priebehu optimalizácie

Prečítajte si viac o prvej etape optimalizácie poštovej siete.

calendar-check
10. júna 2025

Zverejnenie zámeru a rozsahu transformačných aktivít

Prečítajte si výstup z tlačovej konferencie.

Aktuálne udalosti

Kontaktujte nás

Radi odpovieme na vaše otázky. Na žiadosť vás budeme informovať o všetkých aktuálnych udalostiach.

transformacia@slposta.sk
Vedúca pobočky pred vchodom

Časté otázky