Slovenská pošta v rámci optimalizácie pobočkovej siete ukončí prevádzku málo vyťažených pôšt, vrátane poštových priečinkov (P.O.BOX-ov), ktoré sú na týchto pobočkách zriadené. Aké možnosti majú ich používatelia?
O ukončení platnosti poskytovania služby P.O.BOX/Post BOX z dôvodu ukončenia prevádzky pošty, sú používatelia priečinkov vopred informovaní. Zákazník má v zmysle Poštových a Obchodných podmienok nasledovné možnosti dodávania zásielok:
- zriadenie P.O.BOXu alebo POST BOXu na nástupníckej dodávacej pošte,
- zriadenie P.O.BOXu na inej pošte, ktorá túto službu poskytuje,
- doručovanie zásielok nástupníckou dodávacou poštou.
Ak má nástupnícka pošta voľný rovnaký priečinok, ako mal zákazník na rušenej pošte, pridelí mu to isté číslo.
V prípade, že o službu PRIEČINOK zákazník už viac nemá záujem, ten súčasný sa automaticky zruší s ukončením prevádzky danej pošty a zásielky budú doručované štandardne cez nástupnícku dodávaciu poštu. Predplatené ceny za ukončený priečinok budú zákazníkovi vrátené.
Keď má zákazník priečinok zriadený na dodávacej pošte, všetky zásielky sa mu dodávajú do tohto priečinka, tzn. zásielky, ktoré majú v adrese uvedený P.O.BOX a číslo, ale aj zásielky kde P.O.BOX nie je identifikovaný a je tam uvedená ulica a číslo.
Ak je priečinok zriadený na podávacej pošte, do tohto priečinka sa dodávajú len tie zásielky, ktoré sú do tohto priečinka adresou smerované, tzn. v adrese adresáta je uvedený P.O.BOX a číslo, PSČ a názov pošty, kde je priečinok zriadený.
Cieľom prebiehajúcej transformácie Slovenskej pošty je prinášať modernejšie a kvalitnejšie služby, ktoré budú reagovať na dnešné potreby klientov. Optimalizáciou hustej pobočkovej siete v krajských a okresných mestách sa ukončí činnosť slabých a nevyťažených pôšt, aby sa posilnili zostávajúce pobočky – kapacitne, portfóliom služieb, aj otváracími hodinami.