Reklamácie a sťažnosti
Mrzí nás, ak niečo neprebehlo podľa očakávaní. Reklamácia je na mieste, ak sme urobili chybu alebo porušili podmienky služby či zmluvy. Podanie je jednoduché a vybavíme ho férovo a čo najskôr.
Infolinka 0850 122 413Čo je možné reklamovať
Reklamovať sa dajú služby a produkty, ktoré sme nedodali správne.
Nespokojnosť s inými nedostatkami
Ak nám chcete vyjadriť nespokojnosť s inými nedostatkami, ktoré sa netýkajú zásielok, služieb ani tovaru, môžete podať sťažnosť na adresu zakaznickyservis@slposta.sk (do predmetu e‑mailu uveďte „Sťažnosť“) alebo osobne navštívte ktorúkoľvek pobočku.
Ako reklamovať naše služby alebo tovar?
Celý postup reklamačného konania je uvedený v Reklamačnom poriadku. Poštové služby môže reklamovať odosielateľ, adresát alebo nimi poverená osoba. Pri medzinárodných zásielkach môže podať reklamáciu len odosielateľ. Tovar a iné služby môže reklamovať kupujúci alebo ním poverená osoba.
Reklamácia cez aplikácie
Zásielky podané cez aplikácie
Najjednoduchšia reklamácia cez webovú aplikáciu ePodací hárok alebo mobilnú aplikáciu (vybrané prípady).
eReklamačný formulár
Poštové poukazy, Zmluvné Expres zásielky, Letáky, eSlužby štátu, SIPO
Vyplňte eReklamačný formulár a zašlite na reklamacie@slposta.sk. Všetky eReklamačné formuláre nájdete v Súboroch na stiahnutie.
Reklamácie cez e-mail
Všetky služby s výnimkou reklamovania poškodených zásielok a eSlužieb štátu.
Vyplňte a podpíšte reklamačný list, pridajte scan podacieho lístku alebo iných doplnkových dokumentov a zašlite na zakaznickyservis@slposta.sk.
Osobná reklamácia
Všetky služby a tovar
Reklamácie všetkých služieb a tovaru vybavíte osobne na ktorejkoľvek pobočke. Reklamovaný tovar je potrebné priniesť so sebou.
Čo je potrebné priložiť
V závislosti od spôsobu podania, typu zásielky či povahy škody môžu byť vyžadované rôzne podklady. Skontrolujte si, čo je potrebné priložiť vo vašom prípade.
Lehoty na podanie, vybavenie a náhradu reklamácie
Výsledok reklamácie zasielame písomne na adresu uvedenú pri podaní reklamácie. Ak si vyžiadame doplňujúce informácie alebo doklady, lehota sa predlžuje o čas, kým nám ich poskytnete. Ak ich nepredložíte do 1 roka od našej výzvy, uzavrieme reklamáciu ako neopodstatnenú.
Podanie reklamácie
Vnútroštátne zásielky: Do 6 mesiacov od podania zásielky.
Medzinárodné zásielky: Do 6 mesiacov od podania zásielky.
Poškodené zásielky: Ak poškodenie nebolo zrejmé pri dodaní, najneskôr nasledujúci pracovný deň po dodaní zásielky.
Iné služby a tovar: Do 2 rokov od poskytnutia služby alebo kúpy tovaru. Letáky najneskôr do 2 pracovných dní po skončení hornej hranice lehoty ich dodania.
Vybavenie reklamácie
Vnútroštátne zásielky: Do 30 dní od prijatia, výnimočne dlhšie, o čom je zákazník informovaný.
Medzinárodné zásielky: Do 60 dní od prijatia, výnimočne dlhšie, pretože zahraničný prepravca má inú lehotu.
Iné služby a tovar: Primeraná lehota, najviac 30 dní.
Uplatnenie náhrady škody
Vnútroštátne zásielky: Rovnaká ako na podanie reklamácie.
Medzinárodné zásielky: Rovnaká ako na podanie reklamácie.
Iné služby a tovar: Rovnaká ako na podanie reklamácie.
Ak nesúhlasíte s výsledkom
Proti rozhodnutiu o vybavení reklamácie sa môžete odvolať na zakaznickyservis@slposta.sk, osobne na každej pobočke alebo v sídle Slovenskej pošty. Ak je odvolanie u Slovenskej pošty neúspešné, môžete podať odvolanie u subjektu alternatívneho riešenia sporov. Ich zoznam je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR.
Potrebujete poradiť?
Obráťte sa na našu infolinku. Sme tu pre vás každý pracovný deň od 08:00 do 17:00.
Infolinka 0850 122 413