Prejsť na obsah
Podpora

Reklamácie a sťažnosti

Mrzí nás, ak niečo neprebehlo podľa očakávaní. Reklamácia je na mieste, ak sme urobili chybu alebo porušili podmienky služby či zmluvy. Podanie je jednoduché a vybavíme ho férovo a čo najskôr.

Infolinka 0850 122 413
Muž a žena prichádzajú ku priehradke

Čo je možné reklamovať

Reklamovať sa dajú služby a produkty, ktoré sme nedodali správne.

Nedodanie zásielky

Zásielka s alebo bez dobierky nebola doručená vôbec alebo bola doručená nesprávnej osobe.

Poškodenie alebo úbytok

Zásielka prišla poškodená alebo chýbal jej obsah. Napríklad rozmočený, pokrčený balík.

Tovar z nášho Obchodu na pošte má vadu

Poškodený alebo nefunkčný tovar, zakúpený online alebo priamo na pobočke.

Meškanie

Zásielka prišla po garantovanom termíne.

Zničenie zásielky

Obsah nebol použiteľný.

Problém s inými službami

Problém s eKolkami, SIPO, letákmi alebo inými službami.

Nespokojnosť s inými nedostatkami

Ak nám chcete vyjadriť nespokojnosť s inými nedostatkami, ktoré sa netýkajú zásielok, služieb ani tovaru, môžete podať sťažnosť na adresu zakaznickyservis@slposta.sk (do predmetu e‑mailu uveďte „Sťažnosť“) alebo osobne navštívte ktorúkoľvek pobočku.

Ako reklamovať naše služby alebo tovar?

Celý postup reklamačného konania je uvedený v Reklamačnom poriadku. Poštové služby môže reklamovať odosielateľ, adresát alebo nimi poverená osoba. Pri medzinárodných zásielkach môže podať reklamáciu len odosielateľ. Tovar a iné služby môže reklamovať kupujúci alebo ním poverená osoba.

devices

Reklamácia cez aplikácie

Zásielky podané cez aplikácie

Najjednoduchšia reklamácia cez webovú aplikáciu ePodací hárok alebo mobilnú aplikáciu (vybrané prípady).

file-edit

eReklamačný formulár

Poštové poukazy, Zmluvné Expres zásielky, Letáky, eSlužby štátu, SIPO

Vyplňte eReklamačný formulár a zašlite na reklamacie@slposta.sk. Všetky eReklamačné formuláre nájdete v Súboroch na stiahnutie.

email-edit

Reklamácie cez e-mail

Všetky služby s výnimkou reklamovania poškodených zásielok a eSlužieb štátu.

Vyplňte a podpíšte reklamačný list, pridajte scan podacieho lístku alebo iných doplnkových dokumentov a zašlite na zakaznickyservis@slposta.sk.

user-edit

Osobná reklamácia

Všetky služby a tovar

Reklamácie všetkých služieb a tovaru vybavíte osobne na ktorejkoľvek pobočke. Reklamovaný tovar je potrebné priniesť so sebou.

Čo je potrebné priložiť

V závislosti od spôsobu podania, typu zásielky či povahy škody môžu byť vyžadované rôzne podklady. Skontrolujte si, čo je potrebné priložiť vo vašom prípade.

Číslo zásielky alebo podací lístok

Pokiaľ ste posielali cez mobilnú aplikáciu alebo ePodací hárok stačí číslo zásielky. Pokiaľ ste podávali tradične pri priehradke, treba priložiť podací lístok (originál alebo fotokópiu).

Doklad o hodnote tovaru a škody

Pri tovare treba priložiť potvrdenie o kúpe (originál alebo fotokópiu). Doklad je dôležitý pre posúdenie výšky náhrady škody.

Poškodená zásielka a jej obal

Pri reklamácii poškodenia zásielky je potrebné jej predloženie a to vrátane obalu a vnútorného balenia.

Fotodokumentácia

Pri reklamácii poškodenej zásielky vnútroštátneho styku cez aplikácie alebo eReklamačný formulár nezabudnite priložiť fotodokumentáciu stavu zásielky, v akom vám bola dodaná.

Zápisnica o poškodení

Ak bola vyhotovená.

Pri eSlužbách štátu

Číslo žiadosti, výstup, potvrdenie o úhrade.

Lehoty na podanie, vybavenie a náhradu reklamácie

Výsledok reklamácie zasielame písomne na adresu uvedenú pri podaní reklamácie. Ak si vyžiadame doplňujúce informácie alebo doklady, lehota sa predlžuje o čas, kým nám ich poskytnete. Ak ich nepredložíte do 1 roka od našej výzvy, uzavrieme reklamáciu ako neopodstatnenú.

Podanie reklamácie

Vnútroštátne zásielky: Do 6 mesiacov od podania zásielky.

Medzinárodné zásielky: Do 6 mesiacov od podania zásielky.

Poškodené zásielky: Ak poškodenie nebolo zrejmé pri dodaní, najneskôr nasledujúci pracovný deň po dodaní zásielky.

Iné služby a tovar: Do 2 rokov od poskytnutia služby alebo kúpy tovaru. Letáky najneskôr do 2 pracovných dní po skončení hornej hranice lehoty ich dodania.

Vybavenie reklamácie

Vnútroštátne zásielky: Do 30 dní od prijatia, výnimočne dlhšie, o čom je zákazník informovaný.

Medzinárodné zásielky: Do 60 dní od prijatia, výnimočne dlhšie, pretože zahraničný prepravca má inú lehotu.

Iné služby a tovar: Primeraná lehota, najviac 30 dní.

Uplatnenie náhrady škody

Vnútroštátne zásielky: Rovnaká ako na podanie reklamácie.

Medzinárodné zásielky: Rovnaká ako na podanie reklamácie.

Iné služby a tovar: Rovnaká ako na podanie reklamácie.

Ak nesúhlasíte s výsledkom

Proti rozhodnutiu o vybavení reklamácie sa môžete odvolať na zakaznickyservis@slposta.sk, osobne na každej pobočke alebo v sídle Slovenskej pošty. Ak je odvolanie u Slovenskej pošty neúspešné, môžete podať odvolanie u subjektu alternatívneho riešenia sporov. Ich zoznam je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR.

Potrebujete poradiť?

Obráťte sa na našu infolinku. Sme tu pre vás každý pracovný deň od 08:00 do 17:00.

Infolinka 0850 122 413
Usmiata žena balí zásielku

Pozrite si iné témy o nás

email-edit

Ako správne napísať adresu?

Viac informácií o písaní adries a označovaní zásielok.

burglar

Podvodníci majú veľa spôsobov

Prehľad typov podvodov, ako ich rozpoznať a čo robiť, keď ste sa stali obeťou podvodu.

files

Všetky podmienky na jednom mieste

Prezrite si naše poštové, obchodné, finančné podmienky

file-list

Tlačivá a formuláre

Hľadáte rôzne potrebné dokumenty a formuláre?

mobile

Intuitívna mobilná aplikácia

S mobilnou aplikáciou je prijímanie aj podávanie zásielok bezstarostné.

Časté otázky