Slovenská pošta, a. s., je popredný poskytovateľ moderných komunikačných, distribučných a platobných služieb na domácom trhu, s vytvorenými logistickými podmienkami na podnikanie v strednej a vo východnej Európe.
Je dôveryhodný sprostredkovateľ, ktorý uspokojuje meniace sa potreby zákazníkov a ktorý ponúka aj nové produkty a komplexné riešenia s pridanou hodnotou a s vysokou kvalitou služby.
Názov a sídlo spoločnosti:
Slovenská pošta, a. s.
Partizánska cesta 9
975 99 Banská Bystrica
Právna forma:
Akciová spoločnosť od 1. 10. 2004
Akcionár spoločnosti:
Slovenská republika, zastúpená Ministerstvom dopravy a výstavby Slovenskej republiky
Vznik Slovenskej pošty:
1. január 1993
Od 1. marca 1996 má Slovenská pošta, a.s., svoje sídlo v Banskej Bystrici. Transformácia Slovenskej pošty, š. p., na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu 1. októbra 2004 umožnila pretvoriť poštu na ekonomicky samostatný a konkurencieschopný hospodársky subjekt. Slovenská pošta hospodári od svojho vzniku samostatne, tzn. nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu.
Slovenská pošta ponúkala k 31. decembru 2018 svoje služby prostredníctvom 1 534 pôšt, ako aj prostredníctvom 42 Partner pôšt, 70 poštových stredísk, 5 pojazdných pôšt a 14 -Zmluvných výdajov. Dodávanie balíkov bolo zabezpečené aj prostredníctvom 45 BalíkoBOXov a vyberanie listov prostredníctvom 4 746 poštových schránok.
Jej podnikateľskou stratégiou je plná konkurencieschopnosť a finančná sebestačnosť.
Ratingová agentúra Moody's udelila Slovenskej pošte, a.s., v roku 2006, rating úverového rizika na úrovni Aaa.sk, čo je najvyššia možná úroveň. Odvtedy sa rating Slovenskej pošty nemenil a jeho výhľad ratingu je naďalej stabilný. V roku 2008 spoločnosť získala certifikáty, ktoré potvrdzujú zavedenie a udržiavanie systému manažérstva kvality a systému environmentálneho manažérstva zodpovedajúce požiadavkám normy STN EN ISO 9001:2001 a STN EN ISO 14001:2005. Spoločnosť je taktiež držiteľom prestížnej ceny HR Gold za inovatívny projekt v personalistike.