Slovenská pošta znovu upozorňuje na podvodné e-maily posielané v jej mene

Vážení zákazníci,

opakovane Vás vyzývame k opatrnosti pred falošnými e-mailami.

Odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky. Ich odosielateľom nie je Slovenská pošta, a preto by ste nemali na takéto maily reagovať. Ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty, preto sa Slovenská pošta obrátila na orgány činné v trestnom konaní.

Že ide o podvod možno rozpoznať podľa viacerých faktorov:

  • Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatíza zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
  • Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny) Príklad: EB 101809415 SK
  • V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze.

V prípade, že stena tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím Vám bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní.

 

Ukážka, ako môže podvodný email vyzerať:

 

 

 

 

 

 

Mobilná verzia